본문 바로가기
해외정보/영어권

Kelly Clarkson ( 켈리 클락슨 ) - Because of You 가사 & 해석

by 2centi 2021. 10. 12.
728x90
반응형
728x170

 

이 노래는 사랑에 대한 이별 노래로 많이 알려져 있지만,

켈리클락슨이 밝힌 바에 따르면,

이 노래의 청자는 그녀의 아버지로 그녀가 16살 때 부모님의 이혼에 있어서 자신의 심정과

아버지와의 감정이 악화되는 과정에서 느꼈던 감정이라고 합니다

 

 

Kelly Clarkson - Because of You

켈리 클락슨 - 당신 때문에

 

 

I will not make the same mistakes that you did

당신이 했던 실수를 나는 하지 않을거에요

 

I will not let myself cause my heart so much misery

스스로에게 이런 시련을 주는 일을 하지 않을거에요

 

I will not break the way you did

당신처럼 그렇게 부서지지 않을거에요

 

You fell so hard

당신은 너무나 힘들게 무너졌죠

 

I've learned the hard way

저는 너무도 힘들게 배웠어요

 

To never let it get that far

너무 멀리 가기 전에 끊어내는 법을

 

 

Because of you

당신 때문에

 

I never stray too far from the sidewalk

저는 인도에서 너무 떨어져서 걷지 않아요

 

Because of you

당신 때문에

 

I learned to play on the safe side so I don't get hurt

저는 상처입지 않기 위해 안전한 곳을 찾아요

 

Because of you

당신 때문에

 

I find it hard to trust not only me, but everyone around me

저는 저 뿐만 아니라, 제 주위 모든 사람들을 믿지 못하게 됐어요

 

Because of you

당신 때문에

 

I am afraid

전 항상 두려워요

 

 

I lose my way

저는 길을 잃었어요

 

And it's not too long before you point it out

머지않아 당신은 그것을 질책하죠

 

I cannot cry

저는 울 수도 없어요

 

Because you know that's weakness in your eyes

당신에게 눈물은 나약함일 뿐이니까요

 

I'm forced to fake

저는 매일 억지로

 

A smile, a laugh, every day of my life

미소를 짓고 웃어야했어요

 

My heart can't possibly break

제 마음은 이제 부서질 수도 없네요

 

When it wasn't even whole to start with

처음부터 이미 부셔져 있었는걸요

 

 

Because of you

당신 때문에

 

I never stray too far from the sidewalk

저는 인도에서 너무 떨어져서 걷지 않아요

 

Because of you

당신 때문에

 

I learned to play on the safe side so I don't get hurt

저는 상처입지 않기 위해 안전한 곳을 찾아요

 

Because of you

당신 때문에

 

I find it hard to trust not only me, but everyone around me

저는 저 뿐만 아니라, 제 주위 모든 사람들을 믿지 못하게 됐어요

 

Because of you

당신 때문에

 

I am afraid

전 항상 두려워요

 

반응형

 

I watched you die

저는 당신의 죽음을 봤어요

 

I heard you cry every night in your sleep

매일 밤 당신의 울음소리를 들었어요

 

I was so young

전 너무 어렸고,

 

You should have known better than to lean on me

당신은 그것 알았어야 했어요 나에게 의존하기보다는 말이에요

 

You never thought of anyone else

당신은 다른 사람 생각을 하지 않았죠

 

You just saw your pain

자신의 아픔만 보였을뿐

 

And now I cry in the middle of the night

이제는 제가 밤 중에 눈물을 흘리네요

 

For the same damn thing

당신과 같은 이유로

 

 

Because of you

당신 때문에

 

I never stray too far from the sidewalk

저는 인도에서 너무 떨어져서 걷지 않아요

 

Because of you

당신 때문에

 

I learned to play on the safe side so I don't get hurt

저는 상처입지 않기 위해 안전한 곳을 찾아요

 

SMALL

 

Because of you

당신 때문에

 

I try my hardest just to forget everything

저는 최선을 다해 모든 것을 잊으려해요

 

Because of you

당신 때문에

 

I don't know how to let anyone else in

이제 누구에게도 제 마음을 열어줄 수 없게 됐어요

 

Because of you

당신 때문에

 

I'm ashamed of my life because it's empty

제 삶이 부끄러워요 제 삶은 텅 비어버렸으니까요

 

Because of you

당신 때문에

 

I am arfaid

전 항상 두려워요

 

Because of you

전부 당신 탓이에요

 

 

728x90
반응형
그리드형
LIST

댓글